Nabídka
Pro dílnu
- Běžné nářadí
- Elektrické nářadí
- Nářadí pro elektrikáře
- Nářadí pro karoserie a sklo
- Nářadí pro mechaniky
- Nářadí Pro Stavitele
- Ochranné pracovní pomůcky
- Pneumatické nářadí
- Skříně a boxy pro nářadí
Pro auto
- Autokosmetika
- Clony, plachty
- Doporučené vybavení
- Elektrospotřebiče
- Houkačky, fanfáry
- Nabíječky a startovače
- Poklice, kryty kol
- Potahy sedadel
- Střešní nosiče a boxy
- Tuning
- Výbava auta
- Zabezpečení
- Zimní řetězy
- Ostatní
Pro motorku
Náhradní díly & materiál
Dům & zahrada
Platby a dodání
Tento
reklamační řád je platný od 20. 1. 2010 a ruší platnost předchozích
reklamačních řádů. Tento reklamační řád je k dispozici v sídle prodávajícího
nebo jako dokument na www.anglia-trading.cz.
I. Všeobecná ustanovení
Reklamační řád popisuje běžnou obchodní spolupráci mezi kupujícím a
prodávajícím, kterým je ANGLIA TRADING,s.r.o. Kupující je povinen se seznámit s
Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním
zboží. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího souhlasí s
níže uvedeným reklamačním řádem. V případě, že zboží není odebráno osobně,
rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání prvnímu přepravci, není-li
kupujícím spotřebitel, a je-li kupujícím spotřebitel, okamžik převzetí zboží od
dopravce.
Jako doklad o záruce (záruční list) vystavuje prodávající ke každému
zakoupenému zboží nákupní doklad (faktura, nebo prodejka - dále jen záruční
list) se zákonem uvedenými všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (název
zboží, délka záruky, cena, množství, ...).
II. Délka záruky
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným
na záručním listě. Zákonná záruční doba je obecně 24 měsíců* pro
spotřebitele**. Prodávající může tuto zákonnou lhůtu prodloužit. Záruční doba
se skládá ze zákonné lhůty (24 měsíců) a případně prodloužené záruční lhůty.
Je-li kupujícím spotřebitel, v rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí
Občanským zákoníkem č. 40/1964 Sb. a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, s přihlédnutím k upřesněním v tomto reklamačním řádu. U
prodloužené lhůty se reklamace řídí výhradně tímto řádem.
* Výjimku může tvořit zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité,
nekompletní atd.). Je-li kupujícím spotřebitel a jde-li o věci použité,
neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení,
které měla věc při převzetí kupujícím, a práva z odpovědnosti za vady věci
zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím.
Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12
měsíců. Tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci. U věcí
prodávaných za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje
na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
** U vybraných produktů je výrobcem záruka pro kupující, kteří nejsou
spotřebitelem, omezena. Zákonná práva koncového zákazníka (spotřebitele) tím
nejsou nijak dotčena, záruka pro něj platí dle zákona.
III. Záruční podmínky
I. Kupující, který není spotřebitelem je povinen, a kupujícímu, který je
spotřebitelem, je doporučeno, aby bezprostředně při dodání překontroloval spolu
s dopravcem stav zásilky (počet balíků, poškození krabice). Kupující je
oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou, s
tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku
kupující od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím
protokolu přepravce.
II. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit
e-mailem na adresu: info@anglia-trading.cz, sepsat s dopravcem škodní
protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat faxem, e-mailem, nebo poštou
prodávajícímu. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky
nezbavuje spotřebitele práva věc reklamovat, dává však prodávajícímu možnost
prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
III. Místem pro uplatnění reklamace je maloobchodní prodejna ANGLIA
TRADING,s.r.o., Bratislavská 2, 602 00
IV. Kupující může vadné zboží na reklamaci zaslat přepravní službou na
adresu provozovny. Reklamované zboží by mělo být důkladně zabezpečeno, aby
nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození, balík by měl být označen viditelně
"REKLAMACE" a obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního
příslušenství), doporučujeme přiložit kopii nákupního dokladu, podrobný popis
závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zpáteční adresa, telefonní
číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží. Tento
postup je doporučen i kupujícímu spotřebiteli, pokud neprokáže a nedoloží
uvedené skutečnosti jinak.
V. Kupující doloží platnost záruky předložením nákupního dokladu,
pokud bylo v minulosti zboží reklamováno, též doloží doklad o reklamaci. Tento
postup je doporučen i kupujícímu, který je spotřebitelem, pokud neprokáže a
nedoloží uvedené skutečnosti jinak.
VI. Prodávající negarantuje plnou kompatibilitu prodaných součástí s
jinými, pracovníky prodávajícího neschválenými součástmi, jejichž funkčnost nebyla
kupujícím výslovně požadována v písemné objednávce.
VII. Záruka se nevztahuje na závady vzniklé špatnou obsluhou,
neodborným, nebo nepřiměřeným zacházením, použitím a instalací, které jsou v
rozporu s uživatelskou příručkou, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné
síti.
Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá:
a) mechanickým poškozením zboží,
b) elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje),
c) používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností,
vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem
nebo výrobcem určeno,
d) neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
e) zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami
uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
f) provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
g) zboží, které bylo upravováno zákazníkem (nátěry, ohýbání atd.), vznikla-li
vada v důsledku této úpravy,
h) zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí.
VIII. Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou
kupujícím (v reklamačním formuláři, v přiloženém listě s popisem závady). Pro
uvedení závady doporučujeme písemnou formu.
IV. Způsob vyřízení reklamace
Je-li kupujícím spotřebitel:
Shoda s kupní smlouvou
Je-li kupujícím spotřebitel, v případě, že věc při převzetí kupujícím není
ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má
kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc
uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího
buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující
požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí,
pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor
s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během
šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při
jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Shodou s kupní smlouvou se zejména rozumí, že prodávaná věc má jakost a
užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho
zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané,
popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že
odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře
nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo
pro který se věc obvykle používá.
Je-li kupujícím spotřebitel, má v závislosti na povaze vady při uplatnění
zákonné záruky tato práva:
- jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné
odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to
vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup možný, má právo na
přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy,
- jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na
výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, tatáž práva spotřebiteli
náleží, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro
opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, jestliže stejná vada bránící řádnému
užívání, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne
znovu. Větším počtem vad se rozumí, má-li věc současně alespoň tři vady bránící
jejímu řádnému užití.
- jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li spotřebitel výměnu
věci, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní
smlouvy.
V případě slevy nelze později reklamovat zboží pro vadu, za niž byla sleva
poskytnuta.
Je-li kupujícím spotřebitel, o reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve
složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba
přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má
spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Tato lhůta není závazná ke kupujícímu, který při nákupu uplatňoval IČ a tudíž
jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.
Prodávající vydá kupujícímu spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla
reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je
požadován; dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení
o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění
zamítnutí reklamace.
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů
spojených s reklamací (zejména poštovného, které uhradil při odeslání
reklamovaného zboží). V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má
spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.
Je-li kupujícím osoba, která není spotřebitelem (kupující s IČ):
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, bude zboží opraveno. Pokud není oprava
možná a povaha vady nebrání obvyklému užívání, může se prodávající s kupujícím
dohodnout na přiměřené slevě z ceny zboží. V případě slevy nelze později tuto
vadu reklamovat.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být
řádně užívána jako věc bez vady, prodávající je oprávněn vadné zboží vyměnit za
zboží se stejnými, nebo podobnými užitnými vlastnostmi nebo vystaví dobropis.
I. Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu
trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje.
Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové,
začne záruční doba běžet znovu od data vyřízení reklamace. Pokud byla reklamace
vyřízena výměnou, je další případná reklamace považována za první reklamaci
zboží. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace
do dne vyřízení reklamace.
II. Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace
kupujícího buď telefonicky, SMS, nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní
službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího. Pokud se z
technických důvodů stane, že SMS nebo e-mail neobdrží kupující v zákonné
třicetidenní lhůtě, má kupující možnost se automaticky dostavit na reklamační
oddělení, kde mu bude vyřízená reklamace vydána proti předloženému originálu
příjemky reklamace.
III. V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy měla být úprava provedena, a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení (tj. zpravidla do 60 dnů od data podání reklamace) je prodávající, dle § 656 občanského zákoníku, oprávněn účtovat při výdeji reklamace částku za uskladnění.
wayfarer brýle
Přihlášení
Nákupní košík
Nejprodávanější
- Přečerpavací ruční pumpička
- Antipich 300ml
- Signalizační kontrolka jantarová - 5ks
- Zpětné zrcátko karavan
- Tažná tyč 1,8T - TUV/GS
- Protinámrazový kryt
- Plachta pro motorky - malá
- Plachta pro motorky - střední
- Gumový upínák 75cm
- Štětec 1 1/2" - zz106